Rotterdam
De ombudsman vindt dat u een klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.
Op de website van de gemeente Rotterdam leest u hoe u een melding of een klacht kunt indienen of bezwaar kunt maken.
Ook kunt u hier informatie vinden over de servicenormen die de gemeente Rotterdam hanteert. U weet hierdoor wat u van de gemeente kunt verwachten en binnen welke termijn u een reactie dient te krijgen.
De gemeente Rotterdam is een grote organisatie. Elk onderdeel van de gemeentelijke organisatie, zoals Belastingen, Werk en Inkomen of Toezicht en Handhaving, is zelf verantwoordelijk voor de behandeling van klachten.
Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam. Bel 14 010 of ga naar de contactpagina op de website van de gemeente.
Contact ombudsman
Heeft u een vraag of klacht voor de ombudsman?
Belt u dan op werkdagen tussen 9 en 13u met 010 411 1600. Of stuur een bericht per mail of brief. U kunt een klacht ook direct via het klachtenformulier indienen. Wij kunnen u daar via de telefoon mee helpen.
De ombudsman volgt de maatregelen tegen verspreiding van corona. Daarom gaan de gratis inloopspreekuren niet door zoals u gewend bent.
Jaarverslagen
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2019
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2018
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2017
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2016
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2015
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2014
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2013
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2012
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2011
- Samenvatting klachten ombudsman Rotterdam 2011
- Jaarverslag ombudsman Rotterdam 2010
- Samenvatting klachten ombudsman Rotterdam 2010