Rotterdam

De ombudsman vindt dat u een klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de website van de gemeente Rotterdam leest u hoe u een melding of een klacht kunt indienen of bezwaar kunt maken.
Ook kunt u hier informatie vinden over de servicenormen die de gemeente Rotterdam hanteert. U weet hierdoor wat u van de gemeente kunt verwachten en binnen welke termijn u een reactie dient te krijgen.

De gemeente Rotterdam is een grote organisatie. Elk onderdeel van de gemeentelijke organisatie, zoals Belastingen, Werk en Inkomen of Toezicht en Handhaving, is zelf verantwoordelijk voor de behandeling van klachten.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam. Bel 14 010 of ga naar de contactpagina op de website van de gemeente.

Contact ombudsman
Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

• U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
• E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.

Spreekuur op afspraak

In 2020 houdt de ombudsman spreekuur op afspraak in Rotterdam. Dit kan wekelijks op dinsdagen van 09:00- 11:30 uur en woensdagen van 13:30 tot 16:00 uur. In de oneven weken ook op donderdagavonden, van 18:30 – 20:30 uur. U maakt hiervoor een afspraak door te bellen met 010 411 16 00, bereikbaar op werkdagen van 9:00 tot 16:00 uur. Een afspraak kan worden gemaakt tot uiterlijk de vorige werkdag, 15:00 uur. De afspraak is nodig om verspreiding van Corona te voorkomen. Bij het maken van de afspraak en als u zich meldt voor het spreekuur worden u en uw eventuele begeleider(s) een aantal vragen gesteld over uw gezondheid.

Het spreekuur is in het kantoor van de gemeentelijke ombudsman aan de Meent 106, 3011 JR in Rotterdam. Bezoek aan het spreekuur zonder voorafgaande afspraak is niet mogelijk.

Jaarverslagen

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

 

 

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting