Rotterdam

De ombudsman vindt dat u een klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Op de website van de gemeente Rotterdam leest u hoe u een melding of een klacht kunt indienen of bezwaar kunt maken.
Ook kunt u hier informatie vinden over de servicenormen die de gemeente Rotterdam hanteert. U weet hierdoor wat u van de gemeente kunt verwachten en binnen welke termijn u een reactie dient te krijgen.

De gemeente Rotterdam is een grote organisatie. Elk onderdeel van de gemeentelijke organisatie, zoals Belastingen, Werk en Inkomen of Toezicht en Handhaving, is zelf verantwoordelijk voor de behandeling van klachten.

Heeft u nog vragen, neem dan contact op met de gemeente Rotterdam. Bel 14 010 of ga naar de contactpagina op de website van de gemeente.

Contact ombudsman
Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

• U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
• E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.

Aanpassingen spreekuur vanwege Corona

U kunt vanaf 8 juni een afspraak maken voor het spreekuur in Rotterdam. U kunt hiervoor bellen met 010 4111 600. In Rotterdam is het kantoor aangepast aan de eisen tegen Corona, zo helpt de ombudsman de verspreiding van het virus te remmen. Aan u zal dan een aantal vragen worden gesteld over mogelijke symptomen van Corona, deze vragen zullen u voorafgaand aan uw afspraak nogmaals worden gesteld.

Zie hier voor de meest actuele informatie over de bereikbaarheid van de ombudsman vanaf 8 juni 2020.

Afspraken voor het spreekuur worden ingepland op het kantoor van de gemeentelijke ombudsman in Rotterdam in de tijdvakken van dinsdag tussen 09.00 en 11.30 uur; woensdag tussen 13.30 en 16.00 uur; of donderdagavond in de oneven weken tussen 18.30 en 20.30 uur.

Jaarverslagen

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

Bewaren

 

 

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting