IJsselgemeenten

Button

IJsselgemeenten

Wat doet IJsselgemeenten?
De gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.

De hoofdtaken van IJsselgemeenten zijn:

  • het verstrekken van uitkeringen (bijstand) voor levensonderhoud en voor een aantal minimaregelingen,
  • begeleiding naar werk of scholing van bijstandsgerechtigden,
  • de zorg en activering van mensen én
  • het bieden van schuldhulpverlening.

Klachten over het optreden van IJsselgemeenten of haar medewerkers bespreekt u eerst met de organisatie zelf. IJsselgemeenten moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Meer informatie hierover vindt u op de website  van IJsselgemeenten.

Als u niet tevreden bent over de manier waarop IJsselgemeenten uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u terecht bij de ombudsman.

Contact Ombudsman

De gemeentelijke ombudsman in Rotterdam is iedere werkdag telefonisch bereikbaar van 09.00 tot 16.00 uur op 0800-0802 (gratis).

U kunt ons bellen met vragen. Ook kunt u een afspraak maken om uw klacht persoonlijk toe te lichten of Verder kunt u een klacht indienen via e-mail of fax. E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.

Jaarverslagen titel
Jaarverslag 1