Toelichting

Reactietermijn

Wanneer de instantie de ontvangst van uw klacht niet tijdig bevestigt of behandelt of wanneer u
ontevreden bent over de afhandeling van uw klacht, neem dan contact op met de ombudsman. Gemeenten
hebben officieel 6 weken de tijd om een klacht te behandelen. Sommige gemeenten gaan uit van een
kortere termijn (Rotterdam: 4 weken).

Is de reactietermijn nog niet verlopen? Wacht dan nog even af.

Is de reactietermijn wel verlopen? Ga in dat geval direct naar het online klachtenformulier.

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting