Rotterdammers hebben last van trage en slordige gemeente

3 april 2020

Rotterdam heeft problemen met de administratie. De gemeentelijke ombudsman Anne Mieke Zwaneveld ontving hierover vorig jaar de nodige klachten van Rotterdammers…

Lees Meer »

Bereikbaarheid gemeentelijke ombudsman en Corona

31 maart 2020

De gemeentelijke ombudsman is op de volgende manieren bereikbaar in deze tijden van Corona: Als u een klacht of een vraag heeft, kunt u het online formulier invullen. Ga daarvoor…

Lees Meer »

Oproep van de (kinder)ombudsmannen aan de minister-president: neem verantwoordelijkheid voor daklozen

4 december 2019

De Nationale ombudsman, de nationale kinderombudsman, de gemeentelijke ombudsmannen en de kinderombudsmannen hebben op 4 december 2019 een brandbrief geschreven aan de minister-president over de…

Lees Meer »

Jaarverslag 2018 ombudsman Nissewaard: minder klachten, maar afhandeling duurt lang

9 juli 2019

Inwoners van Nissewaard klaagden in 2018 aanzienlijk minder vaak over hun gemeente dan het jaar daarvoor. Schriftelijk en via de spreekuren ontving…

Lees Meer »

Daling klachten bij ombudsman Krimpen aan den IJssel zet door

2 juli 2019

In 2018 ontving de gemeentelijke ombudsman 16 schriftelijke of op het spreekuur ingediende klachten over de gemeente Krimpen aan den IJssel en IJSSELgemeenten samen. Hiermee zet de vorig jaar…

Lees Meer »