Compliment voor proactieve klachtbehandeling gemeente Westvoorne

30 april 2019

De ombudsman van Westvoorne is goed te spreken over de proactieve aanpak van klachten door de gemeente. Zaken die bij de ombudsman terecht komen zonder dat de gemeente van…

Lees Meer »

Meer klachten over gemeente Capelle aan den IJssel en minder over IJSSELgemeenten

16 april 2019

De gemeentelijke ombudsman Anne Mieke Zwaneveld ontving in 2018 meer klachten over de gemeente Capelle aan den IJssel dan in voorgaande jaren. Het gaat om 50 klachten over onveilige…

Lees Meer »

“Goed luisteren naar kinderen helpt bij het oplossen van problemen in de jeugdhulp”

9 april 2019

Gemeenten en instellingen zouden vaker naar kinderen zelf moeten luisteren die gespecialiseerde jeugdhulp nodig hebben. Zij willen graag meepraten over onderwerpen die hen raken en vaak zien zij goede…

Lees Meer »

Ombudsman: “Meer Rotterdammer gerichte werkwijze werpt vruchten af”

3 april 2019

De gemeentelijke ombudsman van Rotterdam ontving het afgelopen jaar 1168 klachten, een daling van ruim 20% vergeleken met 2017 (1491 klachten). Deze daling is voor een flink deel te…

Lees Meer »

Service in de stadswinkel

19 maart 2019

De zeventiger, mevrouw B., heeft een nieuw paspoort nodig. Samen met haar zoon bezoekt ze de stadswinkel Alexander en geeft ze haar pasfoto aan de medewerker achter de balie….

Lees Meer »