Jaarverslag 2018 ombudsman Nissewaard: minder klachten, maar afhandeling duurt lang

9 juli 2019

Inwoners van Nissewaard klaagden in 2018 aanzienlijk minder vaak over hun gemeente dan het jaar daarvoor. Schriftelijk en via de spreekuren ontving de gemeentelijke ombudsman 58 klachten. Dat is…

Lees Meer »

Daling klachten bij ombudsman Krimpen aan den IJssel zet door

2 juli 2019

In 2018 ontving de gemeentelijke ombudsman 16 schriftelijke of op het spreekuur ingediende klachten over de gemeente Krimpen aan den IJssel en IJSSELgemeenten samen. Hiermee zet de vorig jaar…

Lees Meer »

Ombudsman over Kredietbank: “burgers met schulden anders benaderen”

27 juni 2019

De gemeentelijke ombudsman van Rotterdam adviseert de gemeente om burgers met schulden anders te benaderen. Uit onderzoek van de ombudsman, Anne Mieke Zwaneveld, blijkt dat mensen beter geholpen worden…

Lees Meer »

Reacties op rapport “Het is mijn toekomst” van gemeentelijke kinderombudsman

18 juni 2019

Het vandaag gepubliceerde rapport “Het is mijn toekomst! Waar wachten we op?” van de gemeentelijke kinderombudsman is als concept eerst voor commentaar aan de belanghebbende gemeenten…

Lees Meer »

Gemeentelijke kinderombudsman: “Positie jongeren in de jeugdhulp moet worden verbeterd”

In de gespecialiseerde jeugdhulp moeten jongeren wachten. Wachten op onderzoek, op behandeling, op een plek om te wonen. Soms duurt het wachten kort, maar vaker duurt het lang: van…

Lees Meer »