IJsselgemeenten
Wat doet IJsselgemeenten?
De gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.
De hoofdtaken van IJsselgemeenten zijn:
- het verstrekken van uitkeringen (bijstand) voor levensonderhoud en voor een aantal minimaregelingen,
- begeleiding naar werk of scholing van bijstandsgerechtigden,
- de zorg en activering van mensen én
- het bieden van schuldhulpverlening.
Klachten over het optreden van IJsselgemeenten of haar medewerkers bespreekt u eerst met de organisatie zelf. IJsselgemeenten moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Meer informatie hierover vindt u op de website van IJsselgemeenten.
Als u niet tevreden bent over de manier waarop IJsselgemeenten uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u terecht bij de ombudsman.
Contact ombudsman
Voor inwoners van Zuidplas:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de Nationale ombudsman inschakelen. Hoe u dat doet leest u op de website van de Nationale ombudsman
Voor inwoners van Capelle en Krimpen:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de gemeentelijke ombudsman inschakelen. Belt u dan op werkdagen tussen 9 en 12u met 010 411 1600. Of stuur een bericht per mail of brief. U kunt een klacht ook direct via het klachtenformulier indienen. Wij kunnen u daar via de telefoon mee helpen.
De ombudsman volgt de maatregelen tegen verspreiding van corona. Daarom gaan de gratis inloopspreekuren niet door zoals u gewend bent.