IJsselgemeenten

 

 

 

Wat doet IJsselgemeenten?
De gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.

De hoofdtaken van IJsselgemeenten zijn:

  • het verstrekken van uitkeringen (bijstand) voor levensonderhoud en voor een aantal minimaregelingen,
  • begeleiding naar werk of scholing van bijstandsgerechtigden,
  • de zorg en activering van mensen én
  • het bieden van schuldhulpverlening.

Klachten over het optreden van IJsselgemeenten of haar medewerkers bespreekt u eerst met de organisatie zelf. IJsselgemeenten moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Meer informatie hierover vindt u op de website  van IJsselgemeenten.

Als u niet tevreden bent over de manier waarop IJsselgemeenten uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u terecht bij de ombudsman.

Contact ombudsman

Voor inwoners van Zuidplas:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de Nationale ombudsman inschakelen. Hoe u dat doet leest u op de website van de Nationale ombudsman

Voor inwoners van Capelle en Krimpen:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de gemeentelijke ombudsman inschakelen. Belt u dan op werkdagen tussen 9 en 16u met 010 411 1600. Of stuur een bericht per mail of brief. U kunt een klacht ook direct via het klachtenformulier indienen. Wij kunnen u daar via de telefoon mee helpen.

Spreekuur

De ombudsman houdt spreekuur op afspraak in Capelle en Krimpen aan den IJssel. Voor deze spreekuren moet vooraf een afspraak worden gemaakt via 010 411 1600 (werkdagen 09.00- 16.00 uur).

De spreekuren in Capelle zijn

  • donderdag 9 en 23 september 2021,
  • donderdag 7 en 21 oktober 2021, donderdag 4 en 18 november 2021 en
  • donderdag 2 en 16 december 2021,

telkens tussen 09.00 – 10.00 uur in de Bibliotheek aan de IJssel, aan het Stadsplein 39

De spreekuren in Krimpen zijn dit jaar op:

  • donderdag 21 oktober 2021,
  • donderdag 18 november 2021 en
  • donderdag 16 december 2021,

telkens tussen 10.30 – 11.30 uur in Ontmoetingscentrum De Tuyter, aan de Nachtegaalstraat 8

Verder is er inloopspreekuur in Rotterdam, elke dinsdag van 09.00 – 11.30 uur en iedere woensdag van 13.30 – 16.00u. Ook zijn er vanaf september 2021 spreekuren op afspraak in andere gemeenten in de regio die zijn aangesloten bij de gemeentelijke ombudsman en gemeentelijke kinderombudsman. Kijk hier voor informatie over alle spreekuren.

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting