IJsselgemeenten

 

 

 

Wat doet IJsselgemeenten?
De gemeenten Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Zuidplas werken op het gebied van Sociale Zaken met elkaar samen in een Gemeenschappelijke Regeling: IJsselgemeenten.

De hoofdtaken van IJsselgemeenten zijn:

  • het verstrekken van uitkeringen (bijstand) voor levensonderhoud en voor een aantal minimaregelingen,
  • begeleiding naar werk of scholing van bijstandsgerechtigden,
  • de zorg en activering van mensen én
  • het bieden van schuldhulpverlening.

Klachten over het optreden van IJsselgemeenten of haar medewerkers bespreekt u eerst met de organisatie zelf. IJsselgemeenten moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Meer informatie hierover vindt u op de website  van IJsselgemeenten.

Als u niet tevreden bent over de manier waarop IJsselgemeenten uw klacht heeft afgehandeld, dan kunt u terecht bij de ombudsman.

Contact ombudsman

Voor inwoners van Zuidplas:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de Nationale ombudsman inschakelen. Hoe u dat doet leest u op de website van de Nationale ombudsman

Voor inwoners van Capelle en Krimpen:
indien u vindt dat IJsselgemeenten uw klacht niet goed heeft afgehandeld, dan kunt u de gemeentelijke ombudsman inschakelen.

  • U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
  • E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl

Aangepast spreekuur vanwege Corona

Vanwege de uitbraak van Corona houdt de ombudsman voorlopig geen inloopspreekuur.

U kunt vanaf 8 juni wel een afspraak maken voor het spreekuur in Rotterdam. U kunt hiervoor bellen met 010 4111 600. In Rotterdam is het kantoor aangepast aan de eisen tegen Corona, zo helpt de ombudsman de verspreiding van het virus te remmen.

De ombudsman behandelt klachten en is telefonisch bereikbaar.

Zie hier voor de meest actuele informatie over de bereikbaarheid van de ombudsman vanaf 8 juni 2020.

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting