GGD Rotterdam-Rijnmond

Kaartje GGD gebied jan. 2015
Wat doet de GGD Rotterdam-Rijnmond?
De GGD Rotterdam-Rijnmond (GGD) richt zich op de gezondheidszorg in de regio Rijnmond. U kunt bij de GGD terecht voor preventie, infectieziektebestrijding, medische milieukunde, technische hygiënezorg en het toezicht op de kinderopvang, maar ook voor de zorg voor volwassenen als zij de grip op hun leven verliezen.

De GGD richt zich op alle Rotterdammers en de inwoners van vijftien omliggende gemeenten. Het werkgebied bestaat uit de volgende gemeenten: Albrandswaard, Barendrecht, Bernisse, Brielle, Capelle aan den IJssel, Goeree-Overflakkee, Hellevoetsluis, Krimpen aan den IJssel, Lansingerland, Maassluis, Ridderkerk, Rotterdam, Schiedam, Spijkenisse, Vlaardingen en Westvoorne.

Voor klachten over het optreden van de GGD Rotterdam-Rijnmond of haar medewerkers kunt u bij de gemeentelijke ombudsman in Rotterdam terecht. De ombudsman vindt dat u de klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie, in dit geval de GGD, moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen. Daarna kunt u ook nog naar een externe onafhankelijke klachtencommissie.

Meer informatie over de klachtenregeling vindt u op de website van de GGD. Daar vindt u ook een klachtenformulier en informatie over de procedure. De GGD is telefonisch bereikbaar via 010 267 23 89.

Contact ombudsman
Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

• U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
• E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.

Bewaren

Aangepast spreekuur vanwege Corona

Vanwege de uitbraak van Corona houdt de ombudsman voorlopig geen inloopspreekuur.

U kunt wel een afspraak maken voor het spreekuur in Rotterdam. U kunt hiervoor bellen met 010 4111 600. In Rotterdam is het kantoor aangepast aan de eisen tegen Corona, zo helpt de ombudsman de verspreiding van het virus te remmen.

De ombudsman behandelt klachten en is telefonisch bereikbaar.

Zie hier voor de meest actuele informatie over de bereikbaarheid van de ombudsman vanaf 8 juni 2020.

Bewaren

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting