Gezamenlijke Brandweer

Wat doet de Gezamenlijke Brandweer?
De Gezamenlijke Brandweer is een samenwerkingsverband tussen ongeveer 60 bedrijven in het haven- en industriegebied van Rotterdam en de gemeente Rotterdam. Deze organisatie heeft de wettelijke verplichting tot het in stand houden van een bedrijfsbrandweer overgenomen van de aangesloten bedrijven. De kerntaak van de Gezamenlijke Brandweer is het bestrijden van incidenten en calamiteiten.

Voor klachten over het optreden van de Gezamenlijke Brandweer kunt u bij de gemeentelijke ombudsman in Rotterdam terecht.
De ombudsman vindt dat u de klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Heeft u daarover vragen, neem dan contact op met de Gezamenlijke Brandweer: bel 088 511 00 00 of klik hier voor de website.

Contact ombudsman
Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

• U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
• E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.

Aangepast spreekuur vanwege Corona

Vanwege de uitbraak van Corona houdt de ombudsman voorlopig geen inloopspreekuur.

U kunt wel een afspraak maken voor het spreekuur in Rotterdam. U kunt hiervoor bellen met 010 4111 600. In Rotterdam is het kantoor aangepast aan de eisen tegen Corona, zo helpt de ombudsman de verspreiding van het virus te remmen.

De ombudsman behandelt klachten en is telefonisch bereikbaar.

Zie hier voor de meest actuele informatie over de bereikbaarheid van de ombudsman vanaf 8 juni 2020.

Bewaren

Klacht over de gemeente?

Lees eerst de toelichting

Ja
Nee

Heeft u al bij de gemeente geklaagd?

Ja
Nee

De ombudsman kan uw klacht niet behandelen

Toelichting

Heeft u een reactie ontvangen en bent u ontevreden?

Ja
Nee

Dien eerst uw klacht in bij de gemeente

Toelichting

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Is de reactietermijn verlopen?

Ja
Nee

Dien uw klacht in bij de ombudsman

Online klachtenformulier

Nog even geduld

Toelichting