Gezamenlijke Brandweer

Wat doet de Gezamenlijke Brandweer?
De Gezamenlijke Brandweer is een samenwerkingsverband tussen ongeveer 60 bedrijven in het haven- en industriegebied van Rotterdam en de gemeente Rotterdam. Deze organisatie heeft de wettelijke verplichting tot het in stand houden van een bedrijfsbrandweer overgenomen van de aangesloten bedrijven. De kerntaak van de Gezamenlijke Brandweer is het bestrijden van incidenten en calamiteiten.

Voor klachten over het optreden van de Gezamenlijke Brandweer kunt u bij de gemeentelijke ombudsman in Rotterdam terecht.
De ombudsman vindt dat u de klacht eerst moet voorleggen aan de organisatie waarover u klaagt. Die organisatie moet namelijk de gelegenheid krijgen om te reageren en de klacht op te lossen.

Heeft u daarover vragen, neem dan contact op met de Gezamenlijke Brandweer: bel 088 511 00 00 of klik hier voor de website.

Contact ombudsman
Wilt u weten of uw klacht daarna door de gemeentelijke ombudsman kan worden behandeld?

• U kunt ons elke werkdag bellen van 9:00 tot 16:00 uur op het nummer 010 411 16 00.
• E-mail ons via info@ombudsmanrotterdam.nl.
• Ook kunt u langskomen op een van onze inloopspreekuren.

U hoeft voor het spreekuur geen afspraak te maken, maar het is beter eerst te bellen en uit te leggen wat uw klachten zijn. Dan kunnen de medewerkers van de ombudsman u gelijk vertellen of uw klacht in behandeling kan worden genomen. Zo voorkomt u dat u misschien voor niets op het spreekuur komt.

Inloopspreekuren
De gemeentelijke ombudsman houdt drie keer per week een inloopspreekuur op het adres Minervahuis I, Meent 106, 4e etage, 3011 JR Rotterdam:

  • dinsdag van 09.00 tot 11.30 uur;
  • woensdag van 13.30 tot 16.00 uur;
  • donderdagavond om de week van 18.30 tot 20.30 uur. Dat is steeds op donderdag in de oneven weken.

U kunt ook gebruik maken van de inloopspreekuren in de andere aangesloten gemeenten. Klik hier voor een overzicht van de spreekuren.

Neem bij het bezoek aan het spreekuur eventuele brieven of aantekeningen mee, die over uw klacht gaan. Hoe beter de medewerkers van de ombudsman worden geïnformeerd, hoe beter ze u kunnen helpen.

Bewaren